środa, 28 stycznia 2015

Bezglutenowy chleb ryżowy z marchweką



Składniki :

  • 1,5 szklanki mąki ryżowej
  • 0,5 szklanki mąki kukurydzianej
  • 4 jajka
  • 1 szklanka oleju roślinnego
  • 3 średniej wielkości marchewki
  • paczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki kminku
  • pieprz, gałka muszkatołowa do smaku
  • po garści obranych pestek dyni i słonecznika


Przygotowanie:


Przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, wbijamy jajka, mieszamy. Dodajmy potartą na tarce o drobnych oczkach marchewkę,  przyprawy, pestki słonecznika i dyni, kminek. Na koniec wlewamy olej i dokładnie mieszamy. Całość przekładamy do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia blaszki keksówki o wymiarach 30x12x8. Górę przystrajamy pestkami słonecznika, dyni ,sezamu ,orzechami , kminkiem w zależności od gustu i fantazji . Pieczemy w 170-180 st. C  przez ok. godz. z termoobiegiem .

Przyznam , że kilkakrotnie próbowałam upiec chleb bezglutenowy, sugerując się dostępnymi przepisami z Internetu i za każdym razem była to totalna porażka. Chleby wychodziły suche ,kamienne i bez smaku, po prostu niejadalne. To zmotywowało mnie do tego żeby, wymyśleć własny przepis i moim zdaniem wyszło mi to dobrze. Mam nadzieję, że wam również posmakuje mój bezglutenowy chlebek. Bardzo gorąco polecam!






Smacznego! :-) 

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy chlebek... Musiał smakować bardzo ciekawie z dodatkiem marchewki. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. interesujący :) zastanawiam się czy nie ma trochę słodkawego posmaku? będzie się dobrze komponować np, ze słonymi dodatkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda ma lekko słodkawy smak, jednak dobrze smakuje np. z żółtym serem. To była moja pierwsza próba pieczenia chleba , więc nie wyszedł idealny, ale ulepszyłam już przepis i niebawem wstawie go na bloga :)

      Usuń