czwartek, 22 stycznia 2015

Zupa prowansalska z kałamarnicą i szafranem

 

Składniki:

  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • pół kopru włoskiego
  • 2 gałązki selera naciowego
  • ok.200 gr. kiełków fasoli mung ( opcjonalnie )
  • 1 cebula, 3 ząbki czosnku
  • 1 opakowanie ok. 6 gr. naturalnego aromatu skórki pomarańczowej
  • ok. 6 dojrzałych pomidorów
  • 0,25 gr. szafranu
  • sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy
  • 0,25 ml wina białego wytrawnego
  • ok.1,3 l wody
  • 0,5 kg kałamarnic lub białej ryby
  • natka pietruszki do dekoracji
  • olej rzepakowy do smażenia


Przygotowanie:


Warzywa  myjemy, obieramy i kroimy w dowolne kawałki, paseczki lub plasterki. Na oleju podsmażamy drobno pokrojoną cebulkę i czosnek. Dodajemy warzywa, podsmażamy, od czasu do czasu mieszając. Gdy warzywa trochę zmiękną przyprawiamy, mieszamy, dolewamy wino i wodę. W tym samym czasie pomidory sparzamy gorącą wodą, obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę. Dodajemy do pozostałych warzyw i gotujemy wszystko przez ok. 20 min. Jak przygotowałam  zupę z kałamarnicami, które niestety kupiłam mrożone. Kałamarnice rozmroziłam w zimnej wodzie, pokroiłam w kawałki i dodałam do zupy pod koniec gotowania ok. 10 min. Trzeba uważać żeby kałamarnic nie przegotować bo staną się twarde i gumowe. Równie dobrze zupa prowansalska smakuje z rybą, którą również dodaje się ok 10 min. przed końcem gotowania zupy. Pyszna, zdrowa i niskokaloryczna zupa. Gorąco polecam!



Smacznego! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz