sobota, 9 maja 2015

Czekoladowy deser z kaszy jaglanej z truskawkowym sosem


Składniki:
  • 0,5szklanki ugotowanej wcześniej kaszy jaglanej
  • 1 szklanka mleka ryżowego
  • 5-6 daktyli drobno pokrojonych
  • 50gr. gorzkiej czekolady
  • garść orzechów laskowych
  • 1 łyżeczka świeżo zmielonego imbiru
  • odrobina chili

Przygotowanie:

W mleku ryżowym gotujemy czekoladę, daktyle, orzechy kilka minut ciągle mieszając, żeby się nie przypaliło. Pod koniec dodajemy chili i imbir. Odkładamy na bok i jak przestygnie miksujemy wszystko na gładka masę. Do masy dodajemy kasze ok. pół  szklanki, ale nie za dużo, żeby po zmiksowaniu masa miała konsystencja gęstego budyniu. Deser możemy schłodzić w lodówce lub jeść na ciepło. Ja przygotowałam dodatkowo sos z truskawek i porzeczek. Gdy powstawał ten przepis zimą, były to jeszcze owoce mrożone. Teraz, gdy rozpoczął się sezon na truskawki, można wykorzystać owoce świeże. Kilka truskawek i porzeczek gotujemy w niewielkiej ilości wody, dosładzamy dowolnie stewią, cukrem trzcinowym lub miodem. Gotujemy do miękkości owoców, miksujemy i redukujemy sos, aż zgęstnieje. Ja dodatkowo do sosu dodałam łyżkę dżemu z płatków róży. Deser podałam na zimno z sosem, udekorowany orzechami laskowymi. Ciekawa i prosta propozycja dla wielbicieli kaszy jaglanej. Gorąco polecam !



Smacznego:-)

2 komentarze:

  1. jaglane desery uwielbiam, ten smak jest niezastąpiony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boooomba kaloryczna ale w miarę zdrowa! :)
    Coś naprawdę wartego spróbowania, wygląda pysznie :) Kto by się nie skusił?

    OdpowiedzUsuń